ZAMP-irica zna što je najbitnije

Kada je prije nekoliko dana portal beat.hr objavio antologijski intervju s čelnicom ZAMP-a Marinom Ferić Jančić pod provokativnim naslovom “POA, ZAMP, OZNA, ZAPRAF, HUZIP, MUP i ostale službe koje se brinu da autorima bude isplaćen honorar”, iako je kraj godine još daleko, izgleda da smo već na sredini 2011. dobili apsolutnog prvaka u novinarskoj nagradnjači “Najulizivačkiji intervju 2011. ” Dakle, većeg ulizivanja, otvorenijeg uvlačenja, naglašenijeg podilaženja nismo vidjeli od onih davnih vremena kada je Ankica radila intervju sa svojim Franjom za Bilten, ili kada je Đula intervjuirao Todorića (znate, ono, kad Todorić svakog svog rasnog bika poznaje, i ljubi ga među rogove).

Što se zapravo dogodilo? Neki lik koji se sakrio pod nickom Srđan navodno je intervjuirao ZAMP-irku Ferić Jančić o plaćanjima naknada ZAMP-u. Postavio joj je nekoliko rutinskih pitanja tipa: zašto ste vi tako genijalno fenomenalni; što će se dogoditi neodgovornom zločincu koji sluša glazbu a da ne plaća harač ZAMP-u i što vi kao glavna ZAMP-irica u Hrvata fenomenalno o tome možete izjaviti; mislite li vi u vašoj presvijetloj premudrosti da je slušanje glazbe na koju smo platili sve poreze i pristojbe fantastična ugoda? Nakon što je gospođa Ferić Jančić dala nekoliko apsolutno rutinskih odgovora doslovce prepisanih s njihove službene stranice zamp.hr, preuzetih na sofisticirani način: odabere se tekst – desni klik mišem na “Copy” – opetovano desni klik mišem na “Paste” i – gotov intervju. I kad smo već pomislili da je svestrana ZAMP-irica Ferić Jančić, koja se osim ZAMP-om bavi ugostiteljstvom i proizvodnjom rakije u Velikoj Gorici, sama sa sobom sastavila “intervju”, zaškripalo je jedno pitanje: “Da li naknadu moraju plaćati DJ-i koji sviraju LIVE?” Na njega je Ferić-Jančićka odgovorila: “Nažalost ovo pitanje ne razumijem u potpunosti. Pretpostavljam da je riječ o koncertima DJ na kojima miksanjem nastaju nova djela. Dakle i za djela koja se miksaju, ako se nalaze na nekom od uređaja za pohranjivanje (dakle nije riječ isključivo o djelima na originalnim nosačima zvuka) treba se podmiriti ova naknada. Također, ostaje pitanje postoji li odobrenje autora i nositelja prava na djelima koja se miksaju za njihovo miksanje (obradu). Bez tog odobrenja ovo se ne bi smjelo raditi”.

S jedne strane, ovo pitanje i odgovor potvrdili su nam nekoliko činjenica. Prvo, da Ferić-Jančićka nije sama sebe intervjuirala za portal beat.hr, jer si čak ni ona ne bi postavila pitanje koje doduše ne razumije, ali na i njega zna odgovor. Naime, Ferić-Jančićka je zapravo odgovorila: “Ne razumijem što ste me pitali, ali svakako treba platiti”. Drugim riječima: “Sve treba platiti. Uvijek treba platiti. Treba platiti i na glazbu oslobođenu autorskih prava”. Kao drugo, da ona, kao u ostalom i cijela komična organizacija kojoj je na čelu nema blage veze o tome što točno znači kad DJ-i koji sviraju LIVE. Kao treće, ako miksom nastaje novo djelo, onda ono više nije staro jer je, jel – novo!

Čovjek se pita koja je svrha ovakvih ulizivačkih proljeva i što će to uopće ZAMP-irima koji mogu objavljivati intervjue u svakoj fucking novini i mediju na području RH, jer svi oni seru u gaće kad ih nazove tamo nekakav ZAMP-irski reketaš Šaban ili Ferić-Jančićka. Prije će preplašeni hrvatski mediji na rubu egzistencije odbiti objaviti priopćenje iz Vlade nego neki pismeni sastav pristigao iz ZAMP-a. Odgovor na svrhu ulizivanja dobivamo kad pogledamo u strukturu intervjua: od 1190 riječi 22 se odnosi na plaćanje – bilo u obliku imenice, ili u obliku glagola. Muzika i sinonim “glazba” se spominje 5 puta. I to je ono najbitnije što se o ZAMP-u treba znati: platiti, platiti, platiti….

Slični članci